Klaar voor de toekomst met de

IP Businessmanager®

‘Een toekomstbestendig VoIP telefoniesysteem, waarmee u volledig ontzorgd wordt op het gebied van communicatie en integrale bedrijfsvoering’.

Inventarisatie

Elk project begint met een sluitende inventarisatie. Wij brengen samen met u alle wensen en eisen in kaart en toetsen deze aan het netwerk, bandbreedte en de technische haalbaarheid. We bepalen gezamenlijk met welke applicaties er gekoppeld moet worden, hoeveel netlijnen er nodig zijn en of we dingen slimmer kunnen gaan inrichten. Ook brengen we in kaart welke overige hardware (faxapparatuur, frankeermachines, lifttelefoon, alarminstallaties, etc.) in de nieuwe telefonie-omgeving overgezet moet worden.

Configuratie

Aan de hand van de inventarisatie hebben wij in beeld welke wensen en eisen er worden gesteld aan het telefoniesysteem. Dit wordt vertaald naar een technische invulling (configuratie). Zo stellen wij voor u de telefooncentrale in met groepen, wachtrijen, keuzemenu’s, bedrijfstelefoonboek, voicemail, persoonlijke welkomsttekst etc. Ook worden in dit traject het aantal netlijnen aangevraagd en de telefoonnummers geporteerd. De telefoontoestellen worden indien mogelijk vooraf al aangemeld op onze telefonie-omgeving. 

 

Implementatie

Op de dag van de implementatie zijn alle toestellen geplaatst en is alles geconfigureerd. Samen met u wordt bepaald hoe laat u de telefoonnummers omgezet wilt hebben naar de nieuwe omgeving. Dit geeft een verstoring van circa 10 seconden, maar de medewerkers kunnen ongestoord door blijven werken. Door onze unieke Vast-Mobiel oplossing (Va-Mo) zijn de medewerkers indien gewenst ook direct via hun mobiel intern en extern bereikbaar. Samen met de beheerders nemen wij tijdens een korte sessie de functionaliteiten door en maken we gezamenlijk nog eventuele kleine aanpassingen aan het systeem. 

Acceptatie

Na de oplevering zullen er wellicht nog een aantal zaken aangepast moeten worden. Dit wordt gedaan vanuit onze supportdesk (OSS) die 24/7 bereikbaar is. Na oplevering wordt er contact opgenomen door de projectmanager. Eventuele aanvullingen worden verwerkt, waarna het project wordt afgerond. In combinatie met onze Service Level Agreement (SLA) bent u altijd verzekerd van ondersteuning, updates, upgrades en de laatste nieuwe features. Hierdoor blijft het systeem altijd up-to-date en hoeft u in principe nooit meer een andere telefooncentrale aan te schaffen.